رساله های کارشناسی معماری

رساله طراحی مرکز آب درمانی معلولین

کد محصول:M1

چکیده:

معماری هنری است که بشر را عمدتا̎  با قدرت ذاتی فرم خود محصور می کند . ساختمان ها صرفا̎  کالا نیستند ، آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی مارا در شهر می سازند . معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتبا̎  در آن به نمایش می پردازیم چرا که به خلق محیطی می پردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد. ریچارد راجرز ” معماری وجود خارجی ندارد تنها اثر معماری است که وجود دارد . معماری در ذهن موجود است . شخصی که کار معماری انجام می دهد ، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می کند . . .  روحی که سبک     نمی شناسد ، تکنیک نمی شناسد ، متد نمی شناسد و تنها منتظر آن است که خود را  به معرض نمایش بگذارد . بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش می باشد .لوکوربوزیه ” اینکه معماری در لحظه ای از خلاقیت به وجود می آید ، یک حقیقت انکار ناپذیر است . زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تامین نیازهای صرفا̎  کارکردی برانگیخته می شود و آماده می گردد تا توانایی های شاعرانه ای را به معرض نمایش گذارد که ما را بر می انگیزانند و به ما لدت و سرور می بخشند .معماری نوعی عمل خلاقانه است مقصود آن شکل دادن به فضای زیست انسان درتمام زندگیش می باشد ‎ فرم، کیفیت و نحوه ارتباط عناصر تعریف کننده فضاست که شخصیت یک فضا را می‌سازد و به آن شکل، بعد و مقیاس می‌بخشد و برای ما قابل درک می‎کند. ‎ معماری همواره به معنای ایجاد فضایی با روح و حیات تصور می گردد.معماری مانند موجودی زنده است و فضایی پویا که دنیاهای درون و برون را به یکدیگر پیوند می زند . معماری به عنوان تجسم کالبدی تصورات و عقاید آدمیان ، در ارتباط مستقیم با آب است به نحوی که می توان حضور آن را در ارتباط مستقیم با آب ملموس تر گرداند . جایگاه آب به دلیل نقش حیاتی در چرخه زندگی ارزشمند است . به دلیل تقدس خاص آب در مشرق زمین و به خصوص نزد ایرانیان و مسلمانان ، همواره عنصر اصلی در جانمایی و شکل دهی به فضاها بوده است . حرکت و زندگی با جریان آب همراه است .

این پروژه مجموعه آبدرمانی و بازپروری معلولین است . این پدیده که سال هاست درباره آن از گوشه و کنار خبرها می شنویم چیست ؟ چقدر از آن آگاهی داریم ؟ چرا دانشمندان ، پزشکان و روانشناسان آب درمانی را توصیه می کنند ؟ امید این است که پس از ارائه این تحقیق نگرش ما نسبت به موضوع آب درمانی تغییر کند و با اطلاعاتی که در این زمینه ارائه می شود این عمل جدی گرفته شود با کمترین هزینه و سختی بیشترین فایده و بهره مندی حاصل شود . به امید روزی که در کشور عزیزمان این طب سنتی مفید و کم خرج که در کشورهای آسیایی و مدیترانه ای به عنوان کاربردی ترین و اصلی ترین راه برای بهبود امراض و بیماری در کنار درمان شیمیایی صورت می گیرد بیشتر مورد توجه قرار گیرد .معجزه درمانی آب این عنصر حیاتی در کاهش درد و اظطراب و بهبود مشکلات مفصلی و ستون فقرات و مشکلات حرکتی معلولین و افزلیش آرام بخشی قابل مشاهده می باشد . آب درمانی در واقع یک درمان کامل است و برای بهبودی از جوانب مختلف به بیمار کمک می کند .آب به دلیل خواص فیزیکی منحصر به فرد خود وسیله ای موثر برای تسکین درد است . آب جاذبه زمین را خنثی کرده و به بیمار کمک می کند تا بتواند در حالی که در آب غوطه ور است ، وزن خود را در طی حرکات به راحتی تحمل کند . شناوری آب موجب کاهش نیروی جاذبه زمین می شود . این خاصیت آب را می توان به وسیله ی ایجاد جریان در آب افزایش داد . در طب آب درمانی بیماری به طور کاملا̎  طبیعی و با استفاده از آب خالص درمان می شود ولی در سایر روش ها از داروهای شیمیایی استفاده می شود که اثرات منفی و ضررهایی بر روی سلول ها و بافت های بدن می گزارند و بدن در برابر داروهای شیمیایی واکنش نشان می دهد و بیماری های دیگر را تحریک می نماید و همچنین موجب مسمومیت نیز می شوند .

 


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: رساله طراحی مرکز آب درمانی معلولین
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:۱۷۵ صفحه
حجم فایل:۱۰
مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 38000 تومان


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن