رساله های کارشناسی معماری

مطالعات طراحی موزه ملی بابل ( عراق )

کد محصول:۱۰۴۷

چکیده:

امروزه بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از عوامل مهمی که موجب رشد و پیشرفت جامعه بشری از نقطه نظر فرهنگی و اجتماعی می گردد همانا موزه ها و مراکز فرهنگی هستند . در جوامع پیشرفته موزه ها وظیفه یافته اند اشیایی را که از لحاظ فرهنگی ارزشمندند نگهداری کرده و تا سر حد امکان از ویرانی و زوال مصون بدارند .
موزه از خلال ارزشهایی که حاوی آنهاست منظری عینی از جهان سه بعدی را در ذهن بازدید کنندگان خود متبادر می سازد و به آنان امکان می دهد که روح نافذ خویش را در مورد میراث خود و سایر اقوام و ملل، بکار بسته و از این راه سلیقه شان را شکل بخشیده به کنجکاوی خویش میدان عمل میدهند .
نخستین وظیفه هر موزه ای مشخص ساختن جامعه مخاطب خویش و دریافت نیازهای آن ، اعم از کلی و جزئی است و با استناد به طبقات اجتماعی اقلیتها و سطح فکری آحاد آن جامعه ، برنامه هر موزه ای با ملاحظه گسترده و دیدگاه مجموعه هایش روشن میگردد . بطور کلی یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکر ی و فرهنگی قرار گیرد . این رساله از ده  فصل تشکیل شده است .
•    فصل اول مقدمه ای است بر ضرورت و هدف از ایجاد طرح و روند مطالعات .
•    پژوهش در معماری در موفقیت و ادامه حیات حرفه معماری اهمیت ویژه ای دارد. تحقیق معماری در طول تاریخ این رشته وجود داشته است که در فصل دوم به این مهم پرداخته شده است .
•    فصل سوم خلاصه ای از اینکه تمدن در کجا آغاز شده است؟ این نیز سؤالی است که به نوبه خود بدون جواب خواهد ماند . و لیکن در این فصل بیشتر در مورد شناخت تمدن بین النهرین و بالاخص خود دوره تاریخی مختص به بابل میباشد .
•    فصل چهارم و پنجم به مفاهیم مرتبط با موضوع پرداخته و پس از تعریف و شناخت هنر ، به نقش و جایگاه موزه در جامعه اشاره شده است .•    فصل ششم نمونه ها و مصادیق داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته شده است.
•    در فصل هفتم به بررسی اصول و ضوابط طراحی فضاهای مورد نیاز پرداخته و با استخراج استانداردهای بین المللی از منابع معتبر ظوابط حاکم بر طراحی هر کدام از فضاها را بدست آورده ایم .
•    در فصل هشتم به شناخت شهر بابل از جنبه های گوناگون همچون بررسی فرهنگی ، ویژه گی های محیطی ، ارتباطات و دسترسی های منطقه پرداخته می شود . در اینجا میتوان به شناخت جامعی از خصوصیات شهر دست یافت تا بر مبنای آن با بینش عمیق تری به طراحی معماری پرداخت .
•    از مهمترین اصول طراحی معماری شناخت کامل خصوصیات سایت مورد طراحی می باشد که در فصل نهم به آن می پردازیم . •    در فصل دهم مختصری در مورد روند طراحی بحث نموده ام ، و در آخر نقشه ها و مدارک طرح تهیه و تنظیم گردیده است .

دانلود فهرست رساله موزه ملی بابل(عراق)


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات طراحی موزه ملی بابل (عراق)
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:۲۵۰ صفحه
حجم فایل:۵
مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 34000 تومان


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن