رساله های کارشناسی معماری

مطالعات و رساله خانه سالمندان

کد محصول:۱۰۳۰

چکیده:

هنگامی که فردی سالمند به یک آسایشگاه سالمندان سپرده می شود ، در واقع مرحله ای جدید از زندگی خود را آغاز می کند . با توجه به تجارب و دانشی که این شخص در زندگی خود کسب کرده ، این دوران می تواند از    پربار ترین دوران زندگی او باشد . فردوسی با ۷۱ سال عمر کتاب معروف خود ، شاهنامه را در پایان عمر تمام کرد. شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی ۸۲ سال عمر کرد و تا آخرین دوران زندگی به نصایح و اندرز اشتغال داشت .چرچیل نخست وزیر انگلستان ، با ۹۱ سال عمر برنده ی جایزه نوبل در ادبیات و سیاستمدار مطرح دوره ی خود بود . میکل آنژ در ۸۱  سالگی ، رایم اثر مشهور خود را عرضه داشت و تا آخر عمر در کلیسای سن پیر مشغول کار بود . از این نمونه ها در تاریخ بشر فراوان است . پس اولین گام در طراحی مرکزی برای سالمندان ، تغییر نگرش نسبت به افراد سالخورده است . اگر دید ما به این افراد ، به صورت افرادی بیمار ، ناتوان و نیازمند مراقبت باشد ، ناگزیر طراحی ما به بیمارستان شبیه خواهد شد .  آسایشگاه سالمندان در واقع تنها نقش محل سکونت را برای سالمندان ایفا نمی کند ، بلکه این مکان محل برخوردهای اجتماعی ، شرکت در مراسم مذهبی و جشن ها ، آموزشی ، کارهای دستی گذران اوقات فراغت ، ورزش و تفریح او خواهد بود . بنابراین لزوم تنوع و انعطاف پذیری در طرح چنین فضایی واضح است .

مقصود اصلی در این پروژه ارائه رهنمودها و معیارهای طراحی معماری خانه های سالمندان مناسب سالمندانی است که از ذهن و جسم فعالی برخوردار می باشند و یا از برخی جنبه های دارای معلولیت جسمی هستند و احتیاج به مراقبت پزشکی ، تغذیه و بهداشت در شرایط خاص دارند . آسایش و ایمنی سالمندان از نکات مهم در طراحی خانه برای سالمندان می باشد که با رعایت استانداردهای موجود و در نظر گرفتن فرهنگ زیستی و شرایط جسمی این رده سنی تأمین خواهد شد .

امکانات درمانی یکی از اساسی ترین نیازهای این دوران به شمار می رود که با ایجاد درمانگاه بخش فیزیوتراپی و استخر ( هیدروتراپی ) و دیگر تسهیلات بهداشتی و درمانی در طرح به این مسئله توجه شده است . علاوه بر این سعی شده تا با طراحی منظری مناسب محیطی آرام ، زیبا ، و صمیمی به وجود آید تا علاوه بر حفظ ارتباط افراد با فضای باز ، سلامت جسمی و روانی آنان نیز تأمین گردد . ایجاد مسیرهای پیاده روی ، دوچرخه سواری ، فضای باغبانی و طراحی فضای بازی برای کودکان از جمله راهکارهایی می باشد که جهت ارتقاء کیفیت مکانی در نظر گرفته شده است و در پاسخ به نیازهای اجتماعی و حفظ ارتباط سالمندان با جامعه نیز  فضاهایی چون سالن اجتماعات ، کلاسهای فرهنگی هنری ، انجمن ها و … در طرح پیش بینی شده است .

دانلود فهرست رساله خانه سالمندان

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات و رساله خانه سالمندان
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:۱۹۱ صفحه
حجم فایل:۱۶
 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 32000 تومان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن