رساله های کارشناسی معماری

مطالعات و رساله معماری خوابگاه دانشجویی

کد محصول:۱۰۱۸

چکیده:

عدم توجه به لحاظ کیفی و کمی به فضای سکونت دانشجویانی که دور از خانه خویش به سر می برند مشکلات را برای آنهایی به وجود می آورد که خانه خویش را به قصد تحصیل علم ترک گفته اند و گاهی این کاستی ها آنها را حتی از هدف اصلی شان که تحصیل علم و دانش است باز می دارد لذا طراحی مناسب خوابگاه و بالا بردن سطح کیفی خوابگاه ها در راستای تحقق هدف والای دانشگاه قرارمی گیرد.

نیازهای جوان در این مرحله از زندگی آرامش روحی – روانی و کاهش محدودیت و موانع فیزیکی می باشد. فضای شخصی بدون اختلال در آرامش، فضای آرام و بی تنش جهت مطالعه و آزاد بودن در فضای شخصی (تنظیم اوقات استراحت، مطالعه، خواب، معاشرت و….) از موارد مهمی است که در طرح یک خوابگاه باید لحاظ شود.

برای تهیه این رساله با مطالعه نمونه های خارجی، عوامل موثر در طرح آنها تحلیل و بررسی شد و نیز  با مشاهده ی نمونه های داخلی ، فضاهایشان نقد گردیده و مزایا و معایب شان تحلیل گردید. همچنین اطلاعات لازم از کتب تخصصی مرجع و سمینارهای داخلی پیرامون خوابگاه جمع آوری گردید ودر نهایت پس از مطالعه شرایط اقلیمی  تهران اطلاعات و راهکارهای مفیدی را مقدمه ی کار این طراحی ساخت.

سکونت در خوابگاه و زندگی  جمعی نباید حس امنیت و آسایش را از دانشجو سلب کند. بهترین راه برای تامین این مهم ، مطالعه الگوی رفتاری جوانان و ایجاد فضاهای مختلف برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت آنها اعم از روحی و جسمی می باشد. بدین ترتیب اعمال متفاو ت باعث اختلال در انجام دیگر کارها نمی شود و فضای خوابگاه پاسخگوی نیاز جوان امروز خواهد بود. در نظر گرفتن عوامل موثر بر محیط خوابگاه نظیر تهویه مناسب ، نورگیری کافی و …  و نیزتوجه به اقلیم ، کیفیت زندگی دانشجویی را ارتقا خواهد بخشید.

در خوابگاه دانشجویی دختران دانشگاه مازندران کمبودها و نواقص بسیاری مشاهده می شود که اینجانب به خاطر سکونت دو ساله در آن و لمس مزایا و معایب آن از نزدیک بر آن شدم تا با طراحی یک بلوک مسکونی تا حدی این کاستی ها را جبران کنم.

دانلود فهرست مطالعات و رساله خوابگاه 

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات و رساله معماری خوابگاه دانشجویی
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:۱۰۵ صفحه
حجم فایل:۹
 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 30000 تومان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن