مطالعات طراحی مجموعه کنسرت هال با رویکرد پایدار،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری
کد محصول:۰۱۰
مطالعات طراحی مجموعه کنسرت هال با رویکرد پایدار،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری
فهرست
۱ فصل اول:مبانی نظری معماری
۱-۱ پایداری و معماری پایدار,توسعه پایدار. ۱
۱-۱-۱ تعریف معماری پایدار,توسعه پایدار. ۱
۱-۱-۲ تاریخچه. ۳
۱-۱- ۳ اصول معماری پایدار. ۴
۱-۱-۴ شاخص های کلیدی در پایداری محیط.. ۵
۱-۲ انرژی خورشیدی.. ۶
۱-۳ اکوتک,معرفی آثار برجسته و معماران معروف(راجرز,پیانو,فاستر,کن یینگ) ۷
۱-۳-۱ اصول و مبانی معماری اکوتک… ۸
۱-۴ معماری سبز. ۸
۱-۴-۱ معماری سبز چیست؟. ۹
۱-۴-۲ بام سبز. ۱۴
۱-۴-۳ معماری ارگانیک… ۱۷
۱-۵ مصالح هوشمند و نقش آن در بهینه سازی مصرف انرژی.. ۱۸
۱-۵-۱ مصالح هوشمند. ۱۹
۱-۵-۲ طبقه بندی مصالح هوشمند. ۱۹
۱-۵-۳ کاربردهاى مصالح هوشمند در معمارى.. ۲۱
۱-۵-۴ ساختمان هوشمند. ۲۹
۱-۶ معرفی آثار. ۳۲
۱-۷ پیشینه ی تاریخی خانه های سنتی ایران. ۴۶
۱-۷-۱ خانه های سنتی ایران. ۴۶
۱-۷-۲ ویژگی های معماری خانه های ایرانی.. ۴۸
۱-۷-۳ انرژی زمین.. ۴۹
۱-۷-۴ درونگرایی در معماری ایرانی.. ۴۹
۱-۸ راهکارهای اقلیمی برای معماری ایران. ۵۰
۱-۸-۱ معماری مناطق سرد و کوهستانی.. ۵۰
۱-۸-۲ معماری مناطق معتدل و مرطوب.. ۵۰
۱-۸-۳ معماری مناطق گرم و خشک… ۵۱
۱-۸-۴ معماری مناطق گرم و مرطوب.. ۵۲
۱-۸-۵ معماری بومی.. ۵۳
۱-۹ شناخت موضوع. ۵۳
۱-۹-۱ سیر تکاملی سالنهای کنسرت به روایت تصویر. ۵۳
۱-۱۰ منابع. ۶۵
۲ فصل دوم:شناخت مکان ۶۹
۲-۱ تهران ۶۹
۲-۱-۱ تاریخچه. ۶۹
۲-۱-۲ تحلیل سایت… ۷۷
۲-۲ منابع………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
۳ فصل سوم:نمونه موردی ۸۱
۳-۱ خارجی…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
۳-۱-۱ خانه اپرای سیدنی.. ۸۱
۳-۱-۲ تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۱
۳-۱-۳ سالن کنسرت.. ۹۳
۳-۲ ایرانی ۹۶
۳-۲-۱ سالن همایش برج میلاد. ۹۶
۳-۲-۲ تالار وحدت.. ۱۰۲
۳-۳ منابع. ۱۰۷
۴ فصل چهارم:ضوابط و استانداردها ۱۰۸
۴-۱ فضاهای عمومی.. ۱۰۸
۴-۱-۱ ورودی و گیشه. ۱۰۸
۴-۱-۲ سالن انتظار. ۱۰۸
۴-۱-۳ بوفه و رستوران. ۱۰۸
۴-۱-۴ راهروها ۱۰۹
۴-۱-۵ سرویسهای بهداشتی.. ۱۰۹
۴-۱-۶ فضای اداری.. ۱۰۹
۴-۱-۷ صحنه. ۱۰۹
۴-۱-۸ فضای حرکتی(حفره ارکستر) ۱۱۲
۴-۱-۹ فضای پشت و کنار صحنه. ۱۱۲
۴-۱-۱۰ ارکسترا ۱۱۲
۴-۱-۱۱ جایگاه رهبر ارکستر. ۱۱۲
۴-۱-۱۲ پرده صحنه. ۱۱۲
۴-۱-۱۳ پشت صحنه. ۱۱۳
۴-۱-۱۴ استودیوی ضبط.. ۱۱۴
۴-۱-۱۵ کنترل نور و صدا ۱۱۴
۴-۱-۱۶ جایگاه شنوندگان. ۱۱۵
۴-۱-۱۷ حرکت در سالنها ۱۱۶
۴-۱-۱۸ استانداردهای طراحی سالنها ۱۱۷
۴-۱-۱۹ اتاق گروه موسیقی.. ۱۱۸
۴-۱-۲۰ اتاق استراحت گروه ۱۱۸
۴-۱-۲۱ اتاق مطالعه. ۱۱۹
۴-۱-۲۲ اتاق مصاحبه. ۱۱۹
۴-۲ اکوستیک ۱۱۹
۴-۲-۱ اکوستیک چیست ؟. ۱۱۹
۴-۲-۲ اکوستیک در ایران. ۱۱۹
۴-۲-۳ آکوستیک در معماری.. ۱۱۹
۴-۲-۴…………………………………………………………………………………………………………… فرم. ۱۲۱
۴-۲-۵ آکوستیک در سالن موسیقی.. ۱۲۳
۴-۲-۶ اکوستیک در سالن تئاتر. ۱۲۴
۴-۲-۷ موج های صوتی.. ۱۲۵
۴-۲-۸ بلندای کافی.. ۱۲۸
۴-۲-۹ پخش صدا ۱۲۹
۴-۳ منابع. ۱۳۰
۵ فصل پنجم:برنامه فیزیکی ۱۳۱
۵-۱ بخش های مختلف مجموعه. ۱۳۱
۵-۲ بخش اداری.. ۱۳۱
۵-۲-۱ سیرکولاسیون. ۱۳۱
۶ فصل ششم:روند طراحی ۱۴۵
۶-۱ کاربرد خطوط منحنی و نرم. ۱۴۵
۶-۲ احترام به طبیعت اطراف سایت ۱۴۵
۶-۳ فراز و فرود موجود در موسیقی و تلفیق آن با فرم. ۱۴۵
۶-۴ حرکت و فرمی سیال. ۱۴۶
۶-۵ فضاهای خالی در موسیقی(سکوت در موسیقی)یاد آور حیاط های مرکزی ۱۴۶
۶-۶ کانسپت نهایی.. ۱۴۶
۶-۷انعکاس در آب ۱۴۷
۶-۸فرم پلان ۱۴۸
۶-۹ایده های به کار برده شده در طرح همپای معماری پایدار ۱۴۹
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۱
فهرست شکل ها
فصل اول
شکل ۱‑۱: : ورق های خورشیدی روی بام و نحوه ذخیره و انتقال انرژی به ساختمان شکل ۱‑۲: استفاده از ورق های خورشیدی در نمای ساختمان. ۶
شکل ۱‑۳: پنجره های کوچک برای تهویه طبیعی شکل ۱‑۴: سیستم گرمایشی کار گذاشته شده در کف ساختمان ۶
شکل ۱‑۵: ساختمان خورشیدی دانشگاه علم و صنعت ایران. ۷
شکل ۱‑۶:نمایی از معماری در آینده ۹
شکل ۱‑۷:دانشگاه شکل ۱‑۸:نخستین شهر بدون کربن و ضایعات.. ۱۰
شکل ۱‑۹: نخستین شهر بدون کربن و ضایعات شکل ۱‑۱۰:نمایی از بالای شهر. ۱۰
شکل ۱‑۱۱: استفاده از پنجره های دو جداره و تاثیر آن بر تهویه مناسب در فصل های مختلف… ۱۱
شکل ۱‑۱۲: استفاده غیر مستقیم و منطقه ای انرژی ژوئوترمال توسط پمپاژ گرمای حاصل از منابع زیر زمینی.. ۱۳
شکل ۱‑۱۳: نمونه ای از بازیافت یک ماده و کاربرد دوباره ۱۳
شکل ۱‑۱۴: شرکت Mountain Equipment شکل ۱‑۱۵:خانه های سنتی.. ۱۵
شکل ۱‑۱۶وشکل ۱‑۱۷:دیتایل بام سبز. ۱۷
شکل ۱‑۱۸: عدم اجازه ورود به نور ماورا بنفش و مادون قرمز به درون ساختمان در یک روز گرم. ۲۳
شکل ۱‑۱۹:شیشه های هوشمند. ۲۵
شکل ۱‑۲۰: تصویر شبیه سازی شده از شیشه های الکتروکرومیک… ۲۵
شکل ۱‑۲۱: از شیشه های الکتروکرومیک می توان برای داشتن محیط های مجزا استفاده کرد. ۲۶
شکل ۱‑۲۲: نمایش نحوه عملکرد شیشه های الکتروکرومیک… ۲۶
شکل ۱‑۲۳:پوسته دو لایه. ۲۹
شکل ۱‑۲۴: ریچارد راجرز. ۳۲
شکل ۱‑۲۵: مرکز ژرژپمپیدو. ۳۲
شکل ۱‑۲۶: مرکز ژرژپمپیدو شکل ۱‑۲۷:نمایی از مرکز ژرژپمپیدو. ۳۳
شکل ۱‑۲۸: مرکز ژرژپمپیدو شکل ۱‑۲۹: مرکز ژرژپمپیدو. ۳۳
شکل ۱‑۳۰: ماکت مرکز ژرژپمپیدو شکل ۱‑۳۱: مرکز ژرژپمپیدو. ۳۴
شکل ۱‑۳۲: برج اداری Lloyd’s of London. 34
شکل ۱‑۳۳:اسکیس فرودگاه باراهاس مادرید. ۳۵
شکل ۱‑۳۴: فولاد پیش ساخته. ۳۵
شکل ۱‑۳۵:نمایی از سازه های درختی.. ۳۵
شکل ۱‑۳۶:سازه های درختی شکل ۱‑۳۷سقف پوشیده از بامبو. ۳۶
شکل ۱‑۳۸:رنزو پیانو. ۳۶
شکل ۱‑۳۹: مرکز فرهنگی تیبائو در کالدونیای جدید که توسط رنزو پیانو طراحی شده است… ۳۶
شکل ۱‑۴۰: مرکز فرهنگی تیبائو شکل ۱‑۴۱: مرکز فرهنگی تیبائو. ۳۷
شکل ۱‑۴۲:ماکت مرکز فرهنگی تیبائو شکل ۱‑۴۳: ماکت مرکز فرهنگی تیبائو. ۳۷
شکل ۱‑۴۴: نمای کلی مرکز فرهنگی تیبائو در کالدونیای جدید. ۳۷
شکل ۱‑۴۵:آکادمی علوم کالیفرنیا ۳۸
شکل ۱‑۴۶: افلاک نما و نورگیری داخل شکل ۱‑۴۷: آکادمی علوم کالیفرنیا ۳۸
شکل ۱‑۴۸:ماکت مجموعه. ۳۹
شکل ۱‑۴۹:نمای داخلی از آکادمی علوم کالیفرنیا ۳۹
شکل ۱‑۵۰: آکادمی علوم کالیفرنیا ۳۹
شکل ۱‑۵۱:نرمن فاستر. ۴۰
شکل ۱‑۵۲: خرابه های رایشتاگ بعد از جنگ جهانی.. ۴۰
شکل ۱‑۵۳: استوانه آیینه ایی در زیر گنبد شیشه ایی شکل ۱‑۵۴: سکو و دریچه هوا در بخش فوقانی گنبد. ۴۱
شکل ۱‑۵۵: نمای خارجی پارلمان آلمان شکل ۱‑۵۶: صحن پارلمان آلمان. ۴۱
شکل ۱‑۵۷:گنبد پارلمان آلمان. ۴۲
شکل ۱‑۵۸:دفتر مرکزی سویس ری.. ۴۲
شکل ۱‑۵۹:تی هال لندن. ۴۳
شکل ۱‑۶۰: چگونگی ساخت یک ساختمان اکولوژیک… ۴۴
شکل ۱‑۶۱: تصاویر طبقه پنجم. ۴۴
شکل ۱‑۶۲: تصاویر طبقه چهارم. ۴۴
شکل ۱‑۶۳: تصاویر طبقه سوم. ۴۵
شکل ۱‑۶۴: تصاویر طبقه دوم. ۴۵
شکل ۱‑۶۵: تصاویر طبقه اول. ۴۵
شکل ۱‑۶۶: تصویر خارجی کل مجموعه. ۴۵
شکل ۱‑۶۷: اپیداروس – یونا ۵۴
شکل ۱‑۶۸: سالن تئاتر Aspendus دوره رومی ۱‑۶۹:پلان سالن تئاترs Aspendu. 55
شکل ۱‑۷۰: کلزیوم –ایتالیا ۵۵
شکل ۱‑۷۱: بقایای Odeon of Agrippa شکل ۱‑۷۲: Odeon of Agrippa در یونان. ۵۶
شکل ۱‑۷۳: طرحی از یک باسیلیکا ۵۶
شکل ۱‑۷۴: کلیسایBasilican سنت پیتر ، رم ، ایتالیا ۵۷
شکل ۱‑۷۵: کلیسای سنت مارک – ونیز ۵۷
شکل ۱‑۷۶: کلیسای جامع سنت دنیس-پاریس… ۵۸
شکل ۱‑۷۷: تئاتر المپیک Vicenza ، ایتالیا (Breton, 1989) 59
شکل ۱‑۷۸: باربنینی پلازا – رم. ۶۰
شکل ۱‑۷۹: تئاتر Farnese ، پارما ، ایتالیا (Breton, 1989) 60
شکل ۱‑۸۰: Eisenstdadt Castle – Vienna. 61
شکل ۱‑۸۱: Crystal Palace. 62
شکل ۱‑۸۲: اپرا هاوس واگنر در بایروث شکل ۱‑۸۳:پلان اپرا هاوس واگنر. ۶۳
شکل ۱‑۸۴: Fogg Art Museum – harvard. 64
شکل ۱‑۸۵: تصویری از سن سالن کارنگی – نیویورک.. ۶۴
شکل ۱‑۸۶:والت دیزنی شکل ۱‑۸۷: از نمای سالن والت دیزنی — لس آنجلس… ۶۵
فصل دوم
شکل ۲‑۱:نقشه استان تهران. ۷۰
شکل ۲‑۲:منطقه ۲۲. ۷۲
شکل ۲‑۳:مناطق ۲۲ گانه استان تهران. ۷۲
شکل ۲‑۴:محل قرارگیری سایت… ۷۷
شکل ۲‑۵:تحلیل سایت… ۷۷
شکل ۲‑۶:تحلیل سایت… ۷۸
شکل ۲‑۷:دید به دریاچه چیتگر. ۷۸
شکل ۲‑۸:دید به منظر شهری.. ۷۸
شکل ۲‑۹:دید به پارک جنگلی چیتگر. ۷۹
شکل ۲‑۱۰:دسترسی ها ۷۹
شکل ۲‑۱۱:خط آسمان شرقی.. ۷۹
شکل ۲‑۱۲:خط آسمان شمالی.. ۸۰
شکل ۲‑۱۳:خط آسمان جنوبی.. ۸۰
شکل ۲‑۱۴:خط آسمان غربی.. ۸۰
شکل ۲‑۱۵:استقرار ساختمان. ۸۰
فصل سوم
شکل ۳‑۱: خانه اپرای سیدنی در شب… ۸۱
شکل ۳‑۲: ساخت اپرای سیدنی استرالیا در سال ۱۹۶۶ شکل ۳‑۳:اپرای سیدنی.. ۸۱
شکل ۳‑۴:اپرای سیدنی.. ۸۲
شکل ۳‑۵:ورودی اپرا سیدنی.. ۸۲
شکل ۳‑۶:ساختمان اپرا ۸۳
شکل ۳‑۷: سالن کنسرت و تئاتر,دونیمکره حلزونی.. ۸۴
شکل ۳‑۸:سازه اپرا سیدنی.. ۸۵
شکل ۳‑۹:فضای داخلی اپرای سیدنی.. ۸۶
شکل ۳‑۱۰:دید به دریا و فضای داخلی اپرای سیدنی.. ۸۶
شکل ۳‑۱۱:سالن اپرا ۸۶
شکل ۳‑۱۲:سالن تئاتر. ۸۷
شکل ۳‑۱۳:سالن نمایش… ۸۷
شکل ۳‑۱۴:استودیو. ۸۸
شکل ۳‑۱۵:سالن انتظار. ۸۸
شکل ۳‑۱۶:اتاق چند منظوره اوتزان. ۸۸
شکل ۳‑۱۷وشکل ۳‑۱۸:پوسته حلزونی نمای اپرای سیدنی.. ۸۹
شکل ۳‑۱۹:پلان کلی اپرای سیدنی شکل ۳‑۲۰:پلان سالن اپرا ۸۹
شکل ۳‑۲۱وشکل ۳‑۲۲:برش از ساختمان اپرا سیدنی.. ۹۰
شکل ۳‑۲۳:ریتم. ۹۰
شکل ۳‑۲۴وشکل ۳‑۲۵:حلقه های آکوستیک اکریلیکی.. ۹۱
شکل ۳‑۲۶:تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۱
شکل ۳‑۲۷: تالارکنسرت والت دیسنی در حین ساخت… ۹۲
شکل ۳‑۲۸: : تصویر ایزومتریک از تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۲
شکل ۳‑۲۹:نمای داخلی مجموعه. ۹۳
شکل ۳‑۳۰و ۳‑۳۱: تالار اصلی سالن کنسرت والت دیسنی.. ۹۳
شکل ۳‑۳۲: ورودی اصلی تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۴
شکل ۳‑۳۳: پانلهای تشکیل دهنده نما در تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۴
شکل ۳‑۳۴ و ۳‑۳۵: فضای داخلی تالار کنسرت والت دیسنی.. ۹۴
شکل ۳‑۳۶:پلان مجموعه. ۹۵
شکل ۳‑۳۷:سالن همایش های برج میلاد. ۹۶
شکل ۳‑۳۸وشکل ۳‑۳۹:لابی مجموعه. ۹۶
شکل ۳‑۴۰:سالن حافظ.. ۹۷
شکل ۳‑۴۱:سالن اصلی.. ۹۷
شکل ۳‑۴۲و ۳‑۴۳: سالن کنفرانس ۱۱۰ نفره ۹۹
شکل ۳‑۴۴و ۳‑۴۵: سالن کنفرانس ۶۶ نفره ۹۹
شکل ۳‑۴۶: سالن کنفرانس سعدی.. ۱۰۰
شکل ۳‑۴۷:سالن کنفرانس VIP. 100
شکل ۳‑۴۸:ورودی مجموعه. ۱۰۱
شکل ۳‑۴۹و ۳‑۵۰: پارکینگ طبقاتی.. ۱۰۱
شکل ۳‑۵۱:تالار وحدت.. ۱۰۲
شکل ۳‑۵۲:ورودی مجموعه. ۱۰۲
شکل ۳‑۵۳:آدرس تالار وحدت.. ۱۰۲
شکل ۳‑۵۴:تالار وحدت.. ۱۰۳
شکل ۳‑۵۵:تالار وحدت.. ۱۰۴
شکل ۳‑۵۶:سن.. ۱۰۷
فصل چهارم
شکل ۴‑۱:نسبت های اندازه ها در سالن های قدیمی.. ۱۱۰
شکل ۴‑۲:پهنای سالن.. ۱۱۰
شکل ۴‑۳:صحنه های بالابر. ۱۱۱
شکل ۴‑۴:دید به صحنه. ۱۱۶
شکل ۴‑۵:شکل سقف و انعکاس صدا ۱۱۷
شکل ۴‑۶:فاصله صندلی ها ۱۱۸
شکل ۴‑۷:فاصله صندلی ها ۱۱۸
شکل ۴‑۸:موج های صوتی.. ۱۲۵
شکل ۴‑۹:وجود بالکن ها در برگشت امواج.. ۱۲۵
شکل ۴‑۱۰:امواج صوتی در یک سالن دایره شکل.. ۱۲۶
شکل ۴‑۱۱:سالن هایی با سطوح بازتابنده ۱۲۶
شکل ۴‑۱۲:سالن با سطوح بازتابنده ۱۲۷
شکل ۴‑۱۳:شکل سقف در آکوستیک صدا ۱۲۷
شکل ۴‑۱۴:سالن بهینه شده امروزی.. ۱۲۷
شکل ۴‑۱۵:بازتابنده های سقفی.. ۱۲۷
شکل ۴‑۱۶:انعکاس در سالن های بادبزنی.. ۱۲۸
شکل ۴‑۱۷:بازتابنده های صوتی.. ۱۲۸
شکل ۴‑۱۸:زاویه صندلی ها ۱۲۸
شکل ۴‑۱۹:بازتاب از سقف مسطح.. ۱۲۹
شکل ۴‑۲۰:بازتاب از سقف به کمک بازتابنده ها ۱۲۹
شکل ۴‑۲۱:بازتاب به کمک فرم سقف… ۱۲۹
فصل ششم
شکل ۶‑۱:استفاده از خطوط منحنی و نرم. ۱۴۵
شکل ۶‑۲: کوه های اطراف سایت… ۱۴۵
شکل ۶‑۳: پارک جنگلی چیتگر. ۱۴۵
شکل ۶‑۴:فراز و فرود موجود در نت… ۱۴۶
شکل ۶‑۵:گیتار. ۱۴۶
شکل ۶‑۶:فرم شکسته شده ی گیتار به دو قسمت… ۱۴۷
شکل ۶‑۷:دید از سمت دریاچه چیتگر. ۱۴۷
شکل ۶‑۸:دید ازنمای رو به رو. ۱۴۷
شکل ۶‑۹:دریاچه چیتگر. ۱۴۸
شکل ۶‑۱۰:انعکاس در آب.. ۱۴۸
شکل ۶‑۱۱:انعکاس در آب و کامل شدن فرم. ۱۴۸
شکل ۶‑۱۲:پیانو. ۱۴۸
شکل ۶‑۱۳:فرم پلان. ۱۴۹
شکل ۶‑۱۴:استفاده از بام سبز. ۱۴۹
شکل ۶‑۱۵:فضای حرکتی مابین نمای دو پوسته. ۱۴۹
——————————————————————————————
راهنمای خرید از سایت
شماره پشتیبانی:
۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ – آقای حمیدی – ۸ صبح تا ۱۲ شب
پرداخت از طریق کلیه کارت های بانکی امکان پذیر می باشد.
——————————————————————————————
نام محصول:مطالعات طراحی مجموعه کنسرت هال با رویکرد پایدار،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری
فرمت رساله:word
تعداد صفحات:۱۵۱
حجم فایل:۳۱ مگابایت
سایر فایل های همراه:ندارد
—————————————————————————————–