مطالعات طراحی هتل ۵ ستاره ۲۱۳ صفحه به همراه نقشه های اتوکدی کامل
کد محصول:۰۱۵
مطالعات طراحی هتل ۵ ستاره ۲۱۳ صفحه به همراه نقشه های اتوکدی کامل
——————————————————————————————
راهنمای خرید از سایت
شماره پشتیبانی:
۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ – آقای حمیدی – ۸ صبح تا ۱۲ شب
پرداخت از طریق کلیه کارت های بانکی امکان پذیر می باشد.
——————————————————————————————
نام محصول:مطالعات طراحی هتل ۵ ستاره
فرمت رساله:word
تعداد صفحات:۲۱۳
حجم فایل:۲۱ مگابایت
سایر فایل های همراه:نقشه های اتوکدی طرح
—————————————————————————————–
پیشگفتار(بیان مسأله)
در فرهنگ عامه مردم ایران سفر جایگاه ویژهای از جهت گسترش اطلاعات، آگاهیها و شناخت انسان داردو انسان با تجربه در این فرهنگ به انسان جهاندیدهای تبدیل میگردد که به سیر و سفر در اطراف و اکناف جهان پرداخته و از هر قوم و ملتی شناخت و نشانهای در ذهن خود دارد.
با توجه به این موضوع، در چند سال اخیر هتل و هتلداری به صنعتی واقعی تبدیل گردیده و از گسترش سریع و فوقالعادهای برخوردار بوده است، به طریقی که مانند هر محصول صنعتی دیگر تولید میشود، به طوری که این محصول صنعتی از قوانین و ضوابط بازار و محاسبات سودآوری تبعیت میکند. بدون شک تأثیر این تحول از یک سو بهبود سطح نسبی خدماتی است که در هتلها از هر نوع عرضه خواهد شد و از سوی دیگر به تنزل چشمگیر کیفیت معماری چه در سیما و چه در درون آن خواهد انجامید.
بر همین اساس اهمیت این موضوع فراتر از آن است که از روشهای به اصطلاح«سریع و عقلانی» که معمولا میتوانند خواستهها را برآورده سازند، استفاده شود، یعنی نمیتوان و نبایدبه نوعی « کمال ارزانقیمت» دست یافت بلکه بیشتر باید به کمک معماریائی هماهنگ و منطبق با نیازها و با سازماندهی در خور، به طیفی از فضاها دست یافت که قابل زنجیره شدن و تکرار مشابه از یک مکان به مکان دیگر با تشابهات اغراقآمیز در جزئیات آن یعنی فضایی بدون هویت نباشد، بلکه فضایی باشد مأنوس، که به آن میتوان احساس تعلق نمود.
مقولهای که در این پروژه به آن پرداخته میشود، طراحی هتل در محدوده شهر میباشد. در این مطالعات سعی شده است پس از شناخت دقیق نوع مسافرین شهرستان ترکمن و قصد اصلی این مسافرین و نیز کمبودها و نیازها ، به شناخت عملکردی فضای هتل و تعیین نوع مطلوب هتل در وضعیت فعلی شهر و در نهایت مکانیابی مناسب در محدوده مورد نظر و سپس به طراحی بپردازیم.
مقدمه (بیان اهداف)
با در نظر داشتن این اصل که هر پژوهشی در مسیر طبیعی و تحقیقی خود میباید گسترش و توسعهای در جهت فعالیتها و گزارشات متنوع پژوهش خود داشته باشد، لذا مشخص بودن اهداف برای انتخاب چنین پروژهای ضروری مینماید:
یقیناً این پروژه میباید سودآوری مورد انتظار و متعارف سرمایهگذاری را تأمین کند، اما مطمئنًا دارای وجوه متنوع و شگرف دیگر است، زیرا فضایی است که مانند دیگر فضاها به شیوه خاص خود، انسان را به صورت فردی و گروهی مورد خطاب قرار میدهد، گروهی که فردفرد آن دارای ویژگیهای خاص خود بوده و نبایددر قالبی از پیش فرض شده قرار داده شوند. از این منظر هتل بخشی از فضای برخورد اجتماعی و گاه آمیزش با فضایی است فرهنگی که باید از اهداف صرفا تجاری فراتر رود.
بنابراین به هتل یا هر نوع دیگر فضای اقامت موقت، نه تنها نباید به صورت یک سلول اقامتی نگریست بلکه باید آن را فضایی گرم، متنوع، دعوتکننده، زنده و پویا متصور شد و از آنجا که گردشگری و هتلداری به عنوان یکی از ابزار لازم در زمینه اشتغالزائی و درآمد محلی و ملی نیز سهم بسیار قابل ملاحظهای دارد، پرداختن به آن مستلزم رعایت اصول، قواعد و ضوابط مشخص، ظریف و محکمی است که بیتوجهی به آنها، انتظارات و توقعاتی که میتوان و باید از این نهاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی داشت را میسر نخواهد کرد و روند این مطالعات میبایست به نحوی باشد که بتواند با گذشت زمان و با تغییر یا رشد نیازهای آتی پروژه، قابل انطباق و سازگاری باشد.
فهرست مطالب
پیشگفتار………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
فصل اول : مطالعات اقلیمی
۱-۱ تقسیمات اقلیمی در ایران ……………………. ۴
۱-۱-۱اقلیم گرم وخشک (فلات مرکزی) ….…………….. ۴
۱-۱-۲ویژگی های معماری بومی مناطق گرم وخشک ……….. ۵
۱-۱-۳اقلیم گرم وخشک …………………………… ۸
۱-۲ویژگی های اقلیمی شهر تهران ………………….. ۸
۱-۲-۱عوارض طبیعی …………………………….. ۱۰
۱-۲-۲ارتفاعات ……………………………….. ۱۰
۱-۳-۲شرایط هواشناسی ………………………….. ۱۱
۱-۴-۲درجه حرارت ……………………………… ۱۲
۱-۵-۲رطوبت نسبی ……………………………… ۱۲
۱-۶-۲باد ……………………………………. ۱۲
۱-۷-۲نزولات جوی ………………………………. ۱۲
۱-۸-۲سایر اطلاعات اقلیمی ………………………. ۱۳
۱-۳تاریخچه تهران …………………………….. ۳۲
۱-۴معرفی منطقه یک ……………………………. ۳۹
۱-۱-۴مشخصات جغرافیای طبیعی منطقه یک ……………. ۴۰
۱-۲-۴ویژگی های سیاسی و اجتماعی منطقه یک ………… ۴۰
۱-۳-۴چشم انداز توسعه منطقه یک …………………. ۴۰
۱-۴-۴ویژگی های تاریخی منطقه یک ………………… ۴۲
۱-۵-۴موقعیت منطقه یک …………………………. ۴۲
۱-۶-۴آب وهوا ی منطقه یک ………………………. ۴۳
۱-۷-۴ارتفاعات منطقه یک ……………………….. ۴۴
۱-۸-۴زمین شناسی منطقه یک ……………………… ۴۵
۱-۹-۴منابع آب منطقه یک ……………………….. ۴۶
۱-۱۰-۴فضای سبز منطقه یک ………………………. ۴۷
۱-۵مرزهای شمیران …………………………….. ۴۸
۱-۱-۵محدوده ی تاریخی شمیران قدیم ………………. ۴۹
۱-۲-۵شمیران در تقسیمات سیاسی (شهرستان شمیران) …… ۴۹
۱-۳-۵شمیران در تقسیمات شهری(شهر شمیران یا تجریش) … ۵۰
۱-۴-۵تحلیل سایت ……………………………… ۵۲
منابع ………………………………………. ۶۰
فصل دوم:تاریخچه
۲-۱تعریف گردشگری………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
۲-۱-۱تعاریف و مفاهیم مرتبط با جهانگردی…………………………………………………………………………………. ۶۲
۲-۲-۱تاسیسات جهانگردی………………………………………………………………………………………………………….. ۶۲
۲-۲مختصری بر تاریخ هتل……………………………………………………………………………………………………………. ۶۳
۲-۱-۲هتل های امروزی………………………………………………………………………………………………………………… ۶۵
۲-۲-۲تاریخچه هتل در ایران معاصر……………………………………………………………………………………………… ۶۷
۲-۳-۲مهمانسرا……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۸
۲-۴-۲متل…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸
۲-۵-۲ هتل……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۸
۲-۶-۲هتل آپارتمان………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۹
۲-۷-۲رستوران……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۳انواع جهانگردی با توجه به انگیزه …………………………………………………………………………………………… ۶۹
۲-۱-۳ همایش ها………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۲-۳ اقتصاد و بازرگانی………………………………………………………………………………………………………………. ۷۰
۲-۳-۳ورزشی……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۲-۴-۳تاریخی و هنری و فرهنگی………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۲-۵-۳ مذهبی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۱
۲-۶-۳ درمانی و بهداشتی…………………………………………………………………………………………………………….. ۷۱
۲-۴اقتصاد جهانگردی…………………………………………………………………………………………………………………… ۷۲
۲-۵ ارزشهای جهانگردی……………………………………………………………………………………………………………….. ۷۴
۲-۶ اهداف کلی برای صنعت جهانگردی………………………………………………………………………………………… ۷۶
۲-۷اهمیت اقتصاد وصنعت جهانگردی در جهان و جایگاه آن در ایران………………………………………….. ۷۹
۲-۸ استراتژی دولت در مقابل صنعت جهانگردی…………………………………………………………………………… ۸۱
۲-۹چشم انداز آتی گردشگری در ایران…………………………………………………………………………………………. ۸۲
۲-۱-۹روند گردشگری در ایران…………………………………………………………………………………………………….. ۸۳
۲-۲-۹ویژگیهای گردشگری در ایران…………………………………………………………………………………………….. ۸۵
۲-۳-۹ سفر و گردشگری و اثرات آن در روابط فرهنگی و اجتماعی………………………………………………… ۸۶
۲-۴-۹ بررسی مشکلات و مسائل جهانگردی در ایران…………………………………………………………………… ۸۷
۲-۵-۹مشکلات و موانع فرهنگی جهانگردی در ایران……………………………………………………………………. ۸۷
۲-۶-۹ مشکلات اجتماعی توسعه جهانگردی در ایران………………………………………………………………….. ۸۸
۲-۷-۹مشکلات اقتصادی جهانگردی در ایران………………………………………………………………………………. ۸۸
۲-۸-۹ مشکلات خدماتی و اجرایی جهانگردی در ایران………………………………………………………………… ۸۸
۲-۱۰انواع هتل …………………………………. ۸۹
۲-۱-۱۰هتل های یک ستاره…………………………………………………………………………………………………………. ۸۹
۲-۲-۱۰هتل های دو ستاره…………………………………………………………………………………………………………… ۸۹
۲-۳-۱۰هتل های سه ستاره………………………………………………………………………………………………………….. ۹۰
۲-۴-۱۰هتل های چهار ستاره……………………………………………………………………………………………………….. ۹۱
۲-۵-۱۰هتل های پنج ستاره…………………………………………………………………………………………………………. ۹۳
۲-۱۱مهمان پذیر ها……………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۴
۲-۱۲مهمانسراهای دولتی………………………………………………………………………………………………………………. ۹۵
۲-۱۳منازل شخصی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۵
۲-۱۴درجه بندی ونرخ گذاری در هتل ها………………………………………………………………………………………… ۹۵
۲-۱۵اقتصاد هتل…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷
۲-۱۶تعریف و فضاهای موجود درهتل ………………….. ۹۹
۲-۱-۱۶ اتاق خواب……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
۲-۲-۱۶ اهمیت طراحی اتاق خواب……………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
۲-۳-۱۶ سوئیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
۲-۴-۱۶ فضاهای عمومی………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳
۲-۵-۱۶ درب های ورودی……………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳
۲-۶-۱۶ لابی…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳
۲-۷-۱۶ اهداف برنامه ریزی در طراحی لابی………………………………………………………………………………….. ۱۰۴
۲-۸-۱۶ رستوران………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱
۲-۹-۱۶ فضاهای لازم برای هر یک از طبقه ها………………………………………………………………………………. ۱۱۲
۲-۱۰-۱۶ فضاهای برگزاری مراسم و فعالیت ها…………………………………………………………………………….. ۱۱۲
۲-۱۱-۱۶ سالن کنفرانس………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
۲-۱۲-۱۶ فضاهای ورزشی……………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴
۲-۱۳-۱۶ پارکینگ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵
۲-۱۴-۱۶ بخش اداری…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۶
۲-۱۵-۱۶ بخش پذیرش و دفاتر اداری…………………………………………………………………………………………… ۱۱۶
۲-۱۶-۱۶بخش حسابداری وامور مالی ………………………………………………………………………………………….. ۱۱۶
۲-۱۷-۱۶ بخش اجرایی…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۷
۲-۱۸-۱۶ دفاتر و کادر اداری…………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۷
۲-۱۹-۱۸ فرانت آفیس………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۷
۲-۲۰-۱۶ اتاق کنترل مرکزی………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷
۲-۲۱-۱۶ آشپز خانه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۷
۲-۲۲-۱۶ قسمتهای مختلف یک آشپزخانه………………………………………………………………………………… ۱۱۸
۲-۲۳-۱۶ تاسیسات آشپز خانه…………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۹
۲-۲۴-۱۶ روم سرویس………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰
۲-۲۵-۱۶ فضاهای بارانداز…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰
۲-۲۶-۱۶ فضاهای لازم برای کارکنان…………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
۲-۲۷-۱۶ رخت شوی خانه و خانه داری………………………………………………………………………………………… ۱۲۳
۲-۲۸-۱۶بخش مهندسی و تاسیسات…………………………………………………………………………………………… ۱۲۵
منابع …………………………………………۱۲۷
فصل سوم: مطالعات تطبیقی
۳-۱ بررسی و تحلیل نمونه هتل های ایرانی…………………………………………………………………………………… ۱۲۹
۳-۲ بررسی و تحلیل نمونه هتل های خارجی………………………………………………………………………………… ۱۳۹
منابع …………………………………………۱۴۳
فصل چهارم : ضوابط واستانداردها
۴-۱ضوابط سازمان جهانگردی………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۵
۲-۴ضوابط ومقررات معماری برای معلولین…………………………………………………………………………………….. ۱۸۹
۳-۴موارد مهم در طراحی ساختمان هتل………………………………………………………………………………………. ۱۹۱
۴-۴ تجزیه و تحلیل انواع پلان های هتل ………………………………………………………………………………………. ۲۰۰
۴-۵ بررسی فرم های مناسب برای پلان طبقات…………………………………………………………………………….. ۲۰۳
منابع …………………………………………۲۰۵
فصل پنجم: برنامه فیزیکی ………………………۲۰۶
منابع ………………………………………..۲۱۳
——————————————————————————————
راهنمای خرید از سایت
شماره پشتیبانی:
۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ – آقای حمیدی – ۸ صبح تا ۱۲ شب
پرداخت از طریق کلیه کارت های بانکی امکان پذیر می باشد.
——————————————————————————————
نام محصول:مطالعات طراحی هتل ۵ ستاره
فرمت رساله:word
تعداد صفحات:۲۱۳
حجم فایل:۲۱ مگابایت
سایر فایل های همراه:نقشه های اتوکدی طرح
—————————————————————————————–